• book@amin-negar.ir
  • ۰۲۱۶۶۴۶۲۱۳۱
                  
جستجو
معرفي ورزش تي آرايكس
1399/01/02

در سال 1990، فردی به نام رندی هتریک به علت محدودیت جا و مکان و نداشتن تجهیزات کافی روی کشتی یا زیردریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده، وسیله‌ای با هدف بالا بردن استقامت، قدرت، تعادل، انعطاف‌پذیری، سرعت و چابکی برای آمادگی جسمانی سربازان طراحی کرد.

هدف این بود که این وسیله کم ‌حجم و قابل نصب در هر مکان باشد. این وسیله از بند چتربازی ساخته شده و هیچ‌گونه کشی در آن به کار نرفته است.

این بند بسیار محکم و مقاوم است و فرد با استفاده از وزن بدن خود و مقابله با جاذبه زمین می‌تواند حرکات و تمرینات کامل آمادگی جسمانی را بدون خطر انجام دهد.

تی آر ایکس یا همان TRX یکی از انواع ورزش‌ها و فرم‌های تمرینی و از زیرشاخه‌های بدن‌سازی می‌باشد که بر روی عضلات بدن تأثیر می‌گذارد. تی آر ایکس مخفف کلمه‌ی Total Resistance eXercise می‌باشد که به معنی تمرینات کلی مقاومتی است. اینورزش در واقع به تمریناتی قدرتی و کششی گفته می‌شود که توسط لوازمی مانند کش و یا سیم تی آر ایکس انجام می‌شود.

از مزایای تمرینات ورزشی تی آر ایکس می‌توان به سبک بودن طراحی و حجم کم آن اشاره کرد. همین‌طور نصب آسان و راحت این وسیله در هر مکان و هر زمان از دیگر ویژگی‌های این وسیله است.